Der er sket meget de sidste 15 år.
Det er blevet pissesvært at komme ind i Sverige, tømmermændene er blevet værre, og du har glemt alt om Paris Hilton, heldigvis. Men vigtigst af alt;
Spilgrafikken har fået et gevaldigt boost.
Et eksempel, vi alle kan forholde os til, må være Call of Duty. Da jeg for første gang satte disken i min maskine tilbage i 2003, var grafikken nærmest overvældende. I dag kan man ikke kigge tilbage på det uden at trække lidt på smilebåndene.
Mange mener, vi allerede har ramt denne mur med spil som:
Far Cry 5
Assassin’s Creed: Origins
Detroit: Become Human
Horizon: Zero Dawn
Forza Motorsport 7
Men er det her, udviklingen stopper? Tro om.
Følgende er et billede fra køkkenet i Resident Evil 7:
Slet ikke tosset, vel? Lad os rykke tættere på.
Det er sgu da meget flot. Af et spil at være, I guess.
Tag så et kig på denne køkkenscene lavet af kunstneren Fabio Sciedlarczyk med værktøjet RenderMan.
Lad os zoome ind.
Okaaay, nu ligner det noget. Se, hvordan lyset hopper fra overflade til overflade, reflektionerne, skyggerne. Dette er et godt eksempel på, hvordan spil kan se ud i fremtiden. Men hvorfor gør de ikke allerede det, spørger du så?
For at opnå denne fotorealisme skal computerne spore samtlige lyspartikler, mens de hopper og danser blandt omgivelserne. Det er nemmere sagt end gjort og nær umuligt gennem et helt spil.
Når alt kommer til alt, kan vi ikke gå længere, end vores maskiner kan trække. Spørgsmålet er altså ikke, om vi kan opnå denne fotorealisme. Det er hvornår, vi kan. Indtil da kan du se denne video af spilgrafik, der uden tvivl ville få din gamercomputer i knæ.
Mangler du en gamingcomputer, der kan trække læsset? Tjek de bærbare fra MSI