Ordre og indstillinger
Facebook
LinkedIn E-mail

Pressemeddelelse: Norlys og Coolshop indgår samarbejde

Norlys og Coolshop har besluttet at gå nye veje sammen. I en ny fælles kampagne tilbyder de et gavekort til Coolshop mod at blive elkunde ved Norlys.

Af: Jakob Qvist Odfeldt
16. december 2021 11:12

En stor og veletableret energi- og telekoncern og en yngre onlineforretning med masser af kant kan lyde som et umage makkerpar, men sammen er de to parter nu klar til at møde nye kunder i den digitale verden.


I vores allerførste drøftelser med Coolshop om et eventuelt partnerskab, var vi hurtigt enige om, at det ville blive en svær opgave, men vi blev også hurtigt enige om, at vi gerne ville tage udfordringen op sammen. Vores fælles kampagne kræver, at folk aktivt skal gøre noget aktivt på baggrund af en online-reklame. Og vi ved bare, at det kan være meget svært at få folk til at foretage de ekstra klik, der skal til for at benytte sig af vores tilbud. Særligt når man har med noget at gøre, der trods alt har så lidt interesse som et elselskab, siger Thomas Dezhkam, der er Senior Director for Commercial Management ved Norlys Energi.

Når Norlys og Coolshop alligevel vælger dette kampagne-format, er det i en erkendelse af, at også kundernes tilgængelighed - for manges vedkommende - er digitaliseret. Med en øget digitalisering er det naturligt at vælge nye veje – også i mødet med kunderne.

Et umage makkerpar

Det kan umiddelbart lyde som et umage makkerpar; en energi- og telekoncern med dybe rødder og en yngre onlineforretning. Men de to parter er enige om, at deres virksomheder supplerer hinanden utroligt godt. Hvor Coolshop er sprudlende og hurtig, er Norlys en smule mere eftertænksom. Og Coolshop har en mere kæk tilgang i mødet med deres kunder:

Partnerskabet med os har betydet, at Norlys måtte afvige lidt fra deres traditionelle kommunikation, også fordi vi sammen sigter efter en yngre målgruppe, end Norlys har for vane at kommunikere til. Jeg ved, de har været udfordret af vores facon. Vi er lidt den frække dreng i klassen. Men jeg synes faktisk, at vi er endt et godt sted og har fået skabt en kampagne med et fælles glimt i øjet, siger Jacob Risgaard fra Coolshop.

Kampagnen

På de forskellige sociale medier kan man netop nu opleve frontfigurerne Kasper og Danny, der inviterer os med i sjove scenarier. Kernen i kampagnen er for Norlys at invitere flere elkunder ind i Norlys, mens Coolshop kan give Norlys’ nye kunder et gavekort på 500 kr.


Det har været en sjov og utroligt spændende proces, fordi vi jo har skullet finde fælles grund og gennem en anden kanalstrategi, end vi i Norlys normalt ville benytte, nå frem til kunder, vi ikke hidtil har henvendt os så direkte til. Men helt grundlæggende vil både Coolshop og vi jo det samme: Vi vil ud til kunderne med gode tilbud, og her har vi fundet en fælles platform at arbejde ud fra, slutter Thomas Dezhkam.

Læs meget mere om kampagnen her

Populære artikler
Vis alle
Sharing is caring
Del artiklen
Facebook
LinkedIn E-mail
Relaterede artikler
Gaming & Film
Gaming-året der gik: »Her er Coolshops bud på de 5 bedste spil fra 2023«
20. december 2023 13:31
Gaming & Film
Coolshops 2023 spilopdatering: »Her er de 5 største spiludgivelser, vi ser allermest frem til i år«
3. august 2023 10:54
Guides
Vores skønhedseksperters anbefaler: »Disse 10 produkter burde du købe under Coolshop Beauty Days«
25. april 2023 14:38
Få vores største nyheder (og tilbud) som den første
Tilmeld dig vores nyhedsbrevsfamilie (+330.000 medlemmer)